06 maart 2019

NLDoet op de PPS op 15 en 16 maart

Al jaren doet de Peter Petersen school mee aan NLdoet, een landelijke vrijwilligers dag.

Dit jaar valt NL doet op 15 en 16 maart.

Met deze mail willen we jullie oproepen om mee te doen op deze leuke, gezellige en voor de school nuttige dag.

We gaan een flink aantal klussen in en rond de school aanpakken.

Als je niet van klussen houdt zijn er voldoende andere mogelijkheden om te komen helpen.

Misschien vind je het leuk om een activiteit te organiseren voor de meegekomen kinderen,

steek je graag je handen uit de mouwen in de tuin ?

Ook zijn we heel blij met je komst mocht je liever in de keuken bezig zijn met het verzorgen van de catering ?

Ben je niet in de gelegenheid om dit jaar deel te nemen aan een van de klussen maar kun je wel iets lekkers bereiden om alle werkende mensen lekker mee te verwennen, laat het ons weten.

Dan houden we daar rekening mee met het doen van de inkopen.

We begrijpen dat niet iedereen de hele vrijdag of zaterdag mee kan komen helpen, we zijn blij met elk uurtje dat je kunt komen.

Op 15 en 16 maart zijn we van 9.00-16.00 uur op school !

Deze dag is bedoeld voor ouders en kinderen, maar we vangen geen kinderen op van ouders die zelf niet kunnen komen.

Je kunt je aanmelden door een mail te sturen naar:

lydiabakker@yahoo.nl  of  renskebouman@hotmail.com

Of reageer op de oproep via parro of de WhatsApp groep van de stamgroep.

Als je al weet wat je een leuke klus vindt dan kun je dat ook alvast aangeven. We hangen bij de stamgroepen en de hoofdingang een intekenlijst !

Vind je het fijn om even te overleggen met een van ons, dan kan dat op school.

De komende periode is in ieder geval één van ons tweeën op maandag, dinsdag, woensdag of vrijdag op school tussen 8.15 en 8.45.

We hopen dat jullie net zo enthousiast zijn als wij en zien jullie graag op 15 en/of 16 maart !

Afhankelijk van het aantal mensen dat zich aanmeldt (en ook een beetje van het weer) zijn we van plan om in ieder geval aan de slag te gaan met de volgende klussen:

• maken van duurzame kerstbomen voor in de centrale hallen

we denken dat we mooie, duurzame kerstbomen kunnen maken met behulp van de subsidie die we krijgen voor deze dag. Deze kerstbomen kunnen uit elkaar gehaald worden en elk jaar weer opnieuw opgezet. We maken ook bakken waarin ze kunnen worden bewaard.

• uitzoeken en ordenen van de kerstspullen

de laatste jaren is het steeds rommeliger geworden in de bakken met kerstspullen, graag zouden we deze opnieuw ordenen en verdelen. Zo kunnen we ook een overzicht krijgen van wat er opnieuw kan worden aangeschaft om de school weer leuk mee te kunnen versieren.

• herinrichten en ordenen van de opslagkast aan de “overkant” naast Drakenstein

aan de overkant wordt op dit moment een ruimte gebruikt voor opslag voor van alles en nog wat. Dit willen we graag ordenen en zorgen voor betere inrichting van de kast. De kast dient zo ingericht te worden dat we het zo mee kunnen verhuizen mocht dat nodig zijn in de toekomst.

• Schilderen van het licht doorlatende dak van de Overkant

Doordat bij een reiniging van het dak de verf van het licht doorlatende dak van de Overkant verwijderd is, wordt het in de zomer onaangenaam warm in dit gebouw. We gaan het dak opnieuw verven.

• schoonmaken buitenzijde van de school

in een jaar tijd wordt de school aan de buitenzijde behoorlijk vies, we huren hogedruk reinigers om golfplaten en het plein schoon te spuiten.

• maken van een marktkraampje

er is al een langer bestaande wens om een eigen marktkraampje te hebben dat gebruikt kan worden bij feesten en activiteiten op school. Wie vindt het leuk om na te denken over hoe we dat het beste kunnen doen en ziet het zitten om dit uit te voeren met een aantal ouders?

• Tuinwerkzaamheden

rondom de school zijn verschillende klussen te doen in de tuin. Denk daarbij aan het maken van hekjes van wilgentenen in de Torteltuin en het kruien van boomsnippers.

• kinderactiviteiten organiseren

De ervaring is dat veel kinderen het leuk vinden om mee te komen op deze klusdag, en dat past ook helemaal in het jenaplanconcept. In het verleden waren er activiteiten als zwerfvuil opruimen, knutselen, koekjes bakken, lunchgerechten bereiden en oudpapier ophalen in de wijk. Heb je een leuk idee voor dit jaar, of heb je geen idee maar wil je best iets begeleiden, laat het ons weten.

Tot 15 of 16 maart !

Lydia Bakker en Renske Bouman